Accordion

Daniel Ott
molto semplicemente. per teodoro (1989)

Instrumentation: for accordion

Half scenic composition in response to the chemical disaster of 1986 in Schweizerhalle, Baselland.

Duration: 12' 00"

SME/EMS
Postfach 7851
CH-6000 Luzern 7
Schweiz
info@musinfo.ch
www.musinfo.ch
CHF: 21.30
Daniel Ott
mutterseelenallein (1990)

Instrumentation: for deep female voice, tenor saxophone and accordion

Texts: Edward Bond

Music for the play 'monologue' by Simone de Beauvoir (based on a text from 'The Bundle' by Edward Bono).

Duration: 20' 00"

SME/EMS
Postfach 7851
CH-6000 Luzern 7
Schweiz
info@musinfo.ch
www.musinfo.ch
CHF: 16.80
Xavier Dayer
"In hellem stillem Zimmer..." (1996)

Instrumentation: for mezzo-soprano, bass, flute with piccolo, violin, violoncello and accordion, based on poems by Robert Walser

Texts: Robert Walser

The instrumental and vocal parts are, for the most part, written independently of each other.
Aspires to echo the poems and life of Robert Walser.


Duration: 11' 00"

SME/EMS
Postfach 7851
CH-6000 Luzern 7
Schweiz
info@musinfo.ch
www.musinfo.ch
CHF: 28.20
Daniel Ott
jammermusik (1993)

Instrumentation: for six - twelve players, variable scoring (obligatory drums, wind and accordion)

Extract from a larger, open-air theatre composition.

Duration: 2' 00"

SME/EMS
Postfach 7851
CH-6000 Luzern 7
Schweiz
info@musinfo.ch
www.musinfo.ch
CHF: 11.40
Daniel Ott
17 1/2 (1995)
Scenic composition

Instrumentation: for four guitars, two mandolins, dulcimer, viola, 2 double-bass, saxophone, trombone, tuba, accordeon and three percussion instruments

Spatial composition based on the sound memories of the musicians/singers.

Duration: 25' 00"

SME/EMS
Postfach 7851
CH-6000 Luzern 7
Schweiz
info@musinfo.ch
www.musinfo.ch
CHF: 36.70
Paul Clift
presence, absence, degree (2015)

Instrumentation: for accordion & real-time electronics

Duration: 10' 00"

SME/EMS
Postfach 7851
CH-6000 Luzern 7
Schweiz
info@musinfo.ch
www.musinfo.ch
CHF: 17.30
Paul Clift
objets à réaction poétique (2015-2016)

Instrumentation: for nineteen instruments

Texts: Duineser Elegien

with texts from Duineser Elegien: Die erste Elegie by Rainer Maria Rilke and citations from Maurice Ravel's Concerto for Piano in G Major

Duration: 12' 00"

SME/EMS
Postfach 7851
CH-6000 Luzern 7
Schweiz
info@musinfo.ch
www.musinfo.ch
CHF: 56.70
Valentin Marti
On a Darkling Plain (1998)

Instrumentation: for accordion, violoncello and four-handed piano

Combined polymerized growth, a sudden break and darkening decolouration. A subtle coordinated sound balance is essential for this piece.
First performed: 13.7.98 in Klagenfurt by the Austrian Art Ensemble.


Duration: 13' 00"

SME/EMS
Postfach 7851
CH-6000 Luzern 7
Schweiz
info@musinfo.ch
www.musinfo.ch
CHF: 49.00
Rajiv Satapati
Inspiration (2011)

Instrumentation: 1 Bkl, 1 Vlc, 1 Akk

Duration: 5' 40"

SME/EMS
Postfach 7851
CH-6000 Luzern 7
Schweiz
info@musinfo.ch
www.musinfo.ch
CHF: 13.20
Felix Falkner
Ich kehre in mich selbst zurück und finde eine Welt (2002)
Interior

Instrumentation: for speaking voice, two flutes, two clarinets and accordion

Texts: Johann Wolfgang von Goethe

Text from 'Die leiden des jungen Werthers' (The sufferings of young Werther) by J.W. Goethe.

Duration: 12' 00"

SME/EMS
Postfach 7851
CH-6000 Luzern 7
Schweiz
info@musinfo.ch
www.musinfo.ch
CHF: 21.60
(Parts: CHF 20.-)
Cécile Marti
Seven Towers 1-7 (2013-2015)

Instrumentation: 3 Flutes, 1-3 doubling Piccolo; 3 Oboes; 3 Clarinets in Bb, 2nd doubling Clarinet in Eb, 3rd doubling Bass Clarinet; 3 Bassoons, 3rd doubling Contrabassoon; 4 Horns in F; 3 Trumpets in C, 3rd doubling Piccolo Trumpet in Eb; 3 Trombones; 1 Tuba; 4 Percussionists; Harp (1 player, 2 Harps, one tuned in quarter tones); Piano/Celesta (piano, six pitches are tuned in quarter tones); Accordion, tuned in quarter tones; Strings (12-10-8-6-6); Choir: S-A-T-Bar-B (approx. 40 singers)

Duration: 78' 00"

SME/EMS
Postfach 7851
CH-6000 Luzern 7
Schweiz
info@musinfo.ch
www.musinfo.ch
CHF: 115.20
Cécile Marti
Seven Towers 2 (2013)

Instrumentation: 3.3.3.3/4.3.3/Akkordeon/12.10.8.6.6

Seven Towers 1-7 - ein Orchesterzyklus in sieben aufeinanderfolgenden Teilstücke von 80 Minuten Dauer. Die sieben Teile gestalten sich durch musikalische Verlaufsprozesse, die sich in jedem Satz anders formulieren. Verlaufsprozesse beschreiben das musikalische Geschehen beim aktiven Hören im Moment der Wahrnehmung. Sieben musikalische Klangräume wurden erstellt, um die Verläufe deutlich von einander abzuheben. Die Musik möchte innere Räume öffnen, ja vielleicht sogar an äussere Räume erinnern. Die Teilstücke sind so geschrieben, dass sie als ein einziges Kontinuum spielbar sind. Die einzelnen Teilstücke können aber auch einzeln gespielt werden. Das erste Teilstück bildet die Grundstruktur des gesamten Zyklus. Es stellt eine Mikrostruktur dar, die sich in der Makrostruktur des Gesamtwerkes wiederspiegelt: es gründet auf sieben aufeinander folgenden Klangräumen, welche die musikalischen Elemente vorstellen. Jedes der darauf folgenden Teilstücke bezieht sich auf die Materialien und entwickelt die Ideen weiter.

Duration: 10' 00"

SME/EMS
Postfach 7851
CH-6000 Luzern 7
Schweiz
info@musinfo.ch
www.musinfo.ch
CHF: 26.70
Cécile Marti
Seven Towers 3 (2013)

Instrumentation: 3.3.3.3/4.3.3.1/1 Harfe/Celesta/4 Perk./Akkordeon gestimmt in Vierteltöne/12.10.8.6.6

Seven Towers 1-7 - ein Orchesterzyklus in sieben aufeinanderfolgenden Teilstücke von 80 Minuten Dauer. Die sieben Teile gestalten sich durch musikalische Verlaufsprozesse, die sich in jedem Satz anders formulieren. Verlaufsprozesse beschreiben das musikalische Geschehen beim aktiven Hören im Moment der Wahrnehmung. Sieben musikalische Klangräume wurden erstellt, um die Verläufe deutlich von einander abzuheben. Die Musik möchte innere Räume öffnen, ja vielleicht sogar an äussere Räume erinnern. Die Teilstücke sind so geschrieben, dass sie als ein einziges Kontinuum spielbar sind. Die einzelnen Teilstücke können aber auch einzeln gespielt werden. Das erste Teilstück bildet die Grundstruktur des gesamten Zyklus. Es stellt eine Mikrostruktur dar, die sich in der Makrostruktur des Gesamtwerkes wiederspiegelt: es gründet auf sieben aufeinander folgenden Klangräumen, welche die musikalischen Elemente vorstellen. Jedes der darauf folgenden Teilstücke bezieht sich auf die Materialien und entwickelt die Ideen weiter.

Duration: 9' 00"

SME/EMS
Postfach 7851
CH-6000 Luzern 7
Schweiz
info@musinfo.ch
www.musinfo.ch
CHF: 26.00
Rajiv Satapati
Grido d'Amore (2012)

Instrumentation: 1 Kl, 1 Vln, 1 Vlc, 1 Git, 1 Akk

Duration: 1' 00"

SME/EMS
Postfach 7851
CH-6000 Luzern 7
Schweiz
info@musinfo.ch
www.musinfo.ch
CHF: 13.20
Cécile Marti
Seven Towers 4 (2014)

Instrumentation: 3.3.3.3/4.3.2.1/1 Harfe/Celesta/Akkordeon gestimmt in Vierteltöne/4 Perk./12.10.8.6.6

Duration: 7' 00"

SME/EMS
Postfach 7851
CH-6000 Luzern 7
Schweiz
info@musinfo.ch
www.musinfo.ch
CHF: 20.00
Daniel Weissberg
Stillstand (1998)

Instrumentation: for accordion

Fine colour variations alternate with highly charged 'chord-attacks'.

Duration: 7' 00"

SME/EMS
Postfach 7851
CH-6000 Luzern 7
Schweiz
info@musinfo.ch
www.musinfo.ch
CHF: 13.80
Mischa Käser
Einspruch (1990-1991)

Instrumentation: for baritone, orator, accordion, double-bass, saxophone, percussion and a dance duo

Texts: Thomas Huonker, Peter Zahl, Alltags- Werbe- Mediensprache

A piece requiring demanding rehearsals. The speaker should draw on his talent for rhythm. The sung sections can be performed by a tenor with a good lower register. Uses texts by Thomas Huonker, Peter Zahl, and newspaper cuttings.

Duration: 13' 00"

SME/EMS
Postfach 7851
CH-6000 Luzern 7
Schweiz
info@musinfo.ch
www.musinfo.ch
CHF: 46.00
George Barcos
Bochorno (2004)

Instrumentation: for voice, violin, bandoneon, piano and double bass

Duration: 5' 00"

SME/EMS
Postfach 7851
CH-6000 Luzern 7
Schweiz
info@musinfo.ch
www.musinfo.ch
CHF: 16.80
Regina Irman
Drei Tänze (1996-1997)

Instrumentation: for soprano, speaking voice/ piano, clarinet and accordion

Texts: Anna Achmatova

Midnight ghostly spook. The concert version of a scene from the forthcoming opera 'Poem ohne Held'. Composition commisioned by the 'Ensemble Klangheimlich', Bern.

Duration: 18' 00"

SME/EMS
Postfach 7851
CH-6000 Luzern 7
Schweiz
info@musinfo.ch
www.musinfo.ch
CHF: 43.20
Michael Heisch
wechselspielwechsel II. "Fälle" (2001)

Instrumentation: for accordion and percussion

Based on texts by Daniil Charms.

Duration: 15' 00"

SME/EMS
Postfach 7851
CH-6000 Luzern 7
Schweiz
info@musinfo.ch
www.musinfo.ch
CHF: 40.20
Valentin Marti
Exposure (2003)

Instrumentation: for alto saxophone, trombone, accordion, piano and percussion

Premiered: 20.9.03, Lugano, Ensemble Oggimusica

Duration: 7' 00"

SME/EMS
Postfach 7851
CH-6000 Luzern 7
Schweiz
info@musinfo.ch
www.musinfo.ch
CHF: 19.30
Andreas Stahl
grauzone (2002-2003)

Instrumentation: for flute, oboe, clarinet and accordion

A piece about pitch, almost about melody. But certainly so that the borders between identical, similar and different dissolve leaving one finally hearing melodies where no melodies exist (?).

Duration: 19' 00"

SME/EMS
Postfach 7851
CH-6000 Luzern 7
Schweiz
info@musinfo.ch
www.musinfo.ch
CHF: 22.70
Nicolas Bolens
Cinq Divagations (2003)

Instrumentation: for saxophone, trombone, accordion, piano and percussion

Duration: 8' 00"

SME/EMS
Postfach 7851
CH-6000 Luzern 7
Schweiz
info@musinfo.ch
www.musinfo.ch
CHF: 22.20
Hans-Jürg Meier
sogno nel casotto (2001-2004)

Instrumentation: for alphorn and accordion

From wierd to joyful; dreams in a lodge.

Duration: 7' 00"

SME/EMS
Postfach 7851
CH-6000 Luzern 7
Schweiz
info@musinfo.ch
www.musinfo.ch
CHF: 16.00
Werner Bärtschi
Rotondo (1999-1999)
Ein musikalisches Patchwork oder die Kunst des Fügens

Instrumentation: for nonet (oboe, bassoon, trumpet, trombone, viola, double-bass, accordion, piano and percussion)

A collaboration between members of the 'Komponistensekretariats Zürich' (Werner Bärtschi, Ulrich Gasser, Max Eugen Keller, Martin Sigrist und Peter Wettstein): The score is sent back and forth between the five composers, each fills in a 50-second section before sending it on to the next.

Duration: 50' 00"

SME/EMS
Postfach 7851
CH-6000 Luzern 7
Schweiz
info@musinfo.ch
www.musinfo.ch
CHF: 100.40
Hans-Jürg Meier
Heimetvogel (2004)

Instrumentation: for mixed choir, alphorn and accordion

Texts: Josef Reinhart

Arrangement of the folksong by Carl Hess.

Duration: 4' 00"

SME/EMS
Postfach 7851
CH-6000 Luzern 7
Schweiz
info@musinfo.ch
www.musinfo.ch
CHF: 12.60
Felix Baumann
an vorbei (2014)

Manuscript
CHF: 44.40
Max E. Keller
aushalten und bewegen (endure and enduce) (1988)

Instrumentation: for accordion

All procedures, with the exception of a few free figures, are derived from the contrast between recumbent sound (endure) and rhythmically structured repetitions of sound (induce). The title also focuses to all intents and purposes on the 'extramusical'.

Duration: 14' 00"

SME/EMS
Postfach 7851
CH-6000 Luzern 7
Schweiz
info@musinfo.ch
www.musinfo.ch
CHF: 15.30
Jacques Demierre
Portrait de ça en cale sèche (1991)

Instrumentation: for speaker, three female voices, tuba, accordion, two pianos and choir

Texts: Jacques Roman

The content of the piece has a diffused feeling, a difficult to describe situation summed up excellently with a short sentence by B. Requichot: "je ne sais pas c'qui m'quoi."


SME/EMS
Postfach 7851
CH-6000 Luzern 7
Schweiz
info@musinfo.ch
www.musinfo.ch
CHF: 161.20
Jürg Frey
Aufzählung. Licht. Tänzerin am Rand (1995-1996)

Instrumentation: for actor, female dancer, three instruments (flute, violoncello and accordion)

Duration: 20' 00"

SME/EMS
Postfach 7851
CH-6000 Luzern 7
Schweiz
info@musinfo.ch
www.musinfo.ch
CHF: 17.40
Burkhard Kinzler
In nomine (2012)

Instrumentation: for mixed vocal / instrumental ensemble (SATB, 3rec, acn, vn, va, vc, db)

Five compositions by Old English composers (Taverner, Picforth, Bull) are adapted and partly altered compositionally.

Duration: 25' 00"

SME/EMS
Postfach 7851
CH-6000 Luzern 7
Schweiz
info@musinfo.ch
www.musinfo.ch
CHF: 49.20
Stefan Werren
Lichtort 2 (2008)

Instrumentation: für Klarinette, Violoncello und Akkordeon

Duration: 8' 00"

SME/EMS
Postfach 7851
CH-6000 Luzern 7
Schweiz
info@musinfo.ch
www.musinfo.ch
CHF: 18.70
Urban Mäder
Über Stock und Stein (2010)
Encounters in the alps in 6 movements

Instrumentation: for blfl, 2bfl, dulcimer, Swiss acc, acc, pf, vn and fl, cl, pf, vn, vc

Commissioned by the Tonkünstlerfest for the 2010 Lucerne Festival.

Duration: 15' 00"

SME/EMS
Postfach 7851
CH-6000 Luzern 7
Schweiz
info@musinfo.ch
www.musinfo.ch
CHF: 40.80
Eric Gaudibert
Deux ou trois pas dans le gris (1994)

Instrumentation: for double-bass and accordion

The first part of this work gives the double-bass a virtuoso role. The two instruments are now independent as far as their character and the tempo is concerned. In the second part the double-bass and accordion merge in a lyrical and poetic way. This work resulted in two solo versions: 'Deux ou trois pas...' for double-bass and 'Deux pas dans le gris' for accordion.

Duration: 10' 00"

SME/EMS
Postfach 7851
CH-6000 Luzern 7
Schweiz
info@musinfo.ch
www.musinfo.ch
CHF: 18.60
Vladislav Jaros
Pepita (2011)

Instrumentation: for baritone, mezzo-soprano, 2 trumpets, accordion, guitar, e-bass, percussion and strings

Texts: Vladislav Jaros

A cheerful song with a catchy, typically Mexican rumba rhythm for a small orchestra.
A reminder of Mexico.

Duration: 3' 00"

SME/EMS
Postfach 7851
CH-6000 Luzern 7
Schweiz
info@musinfo.ch
www.musinfo.ch
CHF: 21.60
Max E. Keller
weniger und mehr (1996-2013)

Instrumentation: for violoncello, accordion and piano

The title 'weniger and mehr' (less and more) describes a principle that defines individual processes. The work begins with a series of vigorous accordion decresecendi that become ever shorter (LESS in volume and duration) and separated by ever increasing (MORE) intervals. A rhythm, the cells of which appear throughout the whole piece, is formed simultaneously within these sounds: less in sound means more in rhythm. How and to what degree is a dialogue between the instruments possible? - This question is a further aspect expressed in, among other things, the exploration of opposing extremes of register or, contrariwise, unisono, or in attempting to bridge distances.

Duration: 13' 00"

SME/EMS
Postfach 7851
CH-6000 Luzern 7
Schweiz
info@musinfo.ch
www.musinfo.ch
CHF: 13.80
Francisco Obieta
Toccata y tango (2008)
Concert Nr. 2

Instrumentation: for Double Bass, Bandoneon, Piano and String Orchestra


SME/EMS
Postfach 7851
CH-6000 Luzern 7
Schweiz
info@musinfo.ch
www.musinfo.ch
CHF: 20.00
Eric Gaudibert
"Pierrot, à table !" ou le souper du poète (2003)

Instrumentation: for percussion, accordion, saxophone, horn and piano

The percussionist plays both a principal and theatrical role performing on a table. The remaining instruments are, for the most, independent of one another; the piano is placed at the far-end of the scene. The sounds produced on the table are amplified.

Duration: 10' 00"

SME/EMS
Postfach 7851
CH-6000 Luzern 7
Schweiz
info@musinfo.ch
www.musinfo.ch
CHF: 18.00
Max E. Keller
calmo e furioso (2003-2004)

Instrumentation: for clarinet (bass clarinet), accordion and double-bass

The initial point of departure for this composition is the contrast between calm and hectic unfolded in transitions and tempo cuts on nine basic figures which, with time, develop a rich life of their own. The initial impetus provokes processes on other levels - almost like in real life.

Duration: 13' 00"

SME/EMS
Postfach 7851
CH-6000 Luzern 7
Schweiz
info@musinfo.ch
www.musinfo.ch
CHF: 17.40
Max E. Keller
Wiederkehr und Veränderung (2013)

Instrumentation: for soprano saxophone, trombone and accordion

Wiederkehr (repetition) and Veränderung (variation) are archetypes of music, and perhaps even of life itself. A series of four basic structures are repeated four times, whereby the duration each time varies enormously, as does the characteristic of each of the basic models. Two of the four basic structures touch on repetition in their internal anatomy. The third basic structure is puzzle-like in its construction, whereby all three instruments repeat the same six elements several times and overlap. On another level, breathing/blowing - an existential basis of life - also plays an important part in this "wind trio".

Duration: 11' 00"

SME/EMS
Postfach 7851
CH-6000 Luzern 7
Schweiz
info@musinfo.ch
www.musinfo.ch
CHF: 16.80
Max E. Keller
again and again and... (2015-2016)

Instrumentation: E-Gitarre und Akkordeon

"again and again and..." versucht, die Vielfalt der Repetition auszuloten, beginnend mit der simplen Wiederholung einer Viertongruppe und der Variation der Pausen dazwischen, bis hin zur Überlagerung von Tonfolge und rhythmischer Sequenz, wo das Wiederholte nicht sofort erkennbar ist. Schliesslich mündet sie in elektronisch gesteuerte "Loops" der E-Gitarre, welche zusammen mit den beiden live gespielten Instrumenten zum dichten Finale führen.



Duration: 13' 00"

SME/EMS
Postfach 7851
CH-6000 Luzern 7
Schweiz
info@musinfo.ch
www.musinfo.ch
CHF: 16.20
Thüring Bräm
Derborence (2019-2021)

Instrumentation: for Akkordeon

Duration: 7' 15"

SME/EMS
Postfach 7851
CH-6000 Luzern 7
Schweiz
info@musinfo.ch
www.musinfo.ch
CHF: 15.30
Max E. Keller
contrapposizioni (2019)

Instrumentation: Solovioline, Flöte, Baritonsaxophon (Es), Horn (F), Akkordeon, Violine I, Violine II, Violoncellov

Das Werk in vier Sätzen beruht auf "Entgegensetzungen" (contrapposizioni) einfacher Grundstrukturen, deren Dialektik jeweils einen anderen Ausgang nimmt. Die Viersätzigkeit ist eine spielerische Anlehnung an die klassische Symphonik.
Im 1. stehen sich Punktefelder der Streicher in wechselnder Dichte und kurze und harte Bläserakkorde gegenüber. Im 2. Satz - quasi das Adagio - schwebt die Solovioline hoch über einer Klangfläche. Im 3. Satz geht es um Improvisation über einem notierten walking bass des Cellos. Der 4.Satz ist ein veritables Rondo.



Duration: 11' 00"

SME/EMS
Postfach 7851
CH-6000 Luzern 7
Schweiz
info@musinfo.ch
www.musinfo.ch
CHF: 19.80
Max E. Keller
klären und fokussieren (2019)

Instrumentation: Flöte, Klarinette, Violine, Violoncello, Akkordeon

"klären und fokussieren" ist dynamisch zu verstehen, als Prozess auf ein Ziel hin. Wiederholt klärt sich Diffuses in eine klare Richtung, auf ein bewusstes, einsichtiges und prägnantes Ziel hin. Doch zu unserer Zeit gehört die Vielgestalt der Ziele, zugleich ihr schnelles Vergessen. Daher bricht der Prozess nach Erreichung seines Ziels jeweils unerwartet ab, aufs neue herrscht ein andersartig diffuser Zustand.

Duration: 10' 00"

SME/EMS
Postfach 7851
CH-6000 Luzern 7
Schweiz
info@musinfo.ch
www.musinfo.ch
CHF: 21.60
Max E. Keller
Morgenstunde (2021)

Instrumentation: for Soprano, accordeon, violin

Duration: 8' 00"

SME/EMS
Postfach 7851
CH-6000 Luzern 7
Schweiz
info@musinfo.ch
www.musinfo.ch
CHF: 14.70
Max E. Keller
Kollektiv - Individuell (2022)

Duration: 11' 00"

SME/EMS
Postfach 7851
CH-6000 Luzern 7
Schweiz
info@musinfo.ch
www.musinfo.ch
CHF: 37.30
Martin Metzger
All Over Rockin' (2013)

Instrumentation: für Jugendensemble (Alt-Saxophone in Es, Horn in F, Marimbaphon, Klavier, Akkordeon, Violine, Kontrabass)

Duration: 11' 00"

SME/EMS
Postfach 7851
CH-6000 Luzern 7
Schweiz
info@musinfo.ch
www.musinfo.ch
CHF: 36.60
Parts: CHF 25.-
Felix Baumann
Konzert für Akkordeon und Orchester (2016-2017)
Zerbrechliches Gleichgewicht

Instrumentation: für Akkordeon und Orchester

Im Zentrum des Konzerts für Akkordeon und Orchester steht das Moment des fragilen Gleichgewichts, eines prekären und gleichzeitig Glück verheissenden, immer nur temporären Zustands und die Gefahr um dessen Verlust. Inspiriert durch die Mobiles von Alexander Calder, gerät die Musik immer wieder aus ihrem Gleichgewicht. Sie kommt mit allerlei Kräften ins Spiel, kämpft mit Schlagseiten und pendelt zwischen Anziehung und Abstossung.

Duration: 32' 00"

SME/EMS
Postfach 7851
CH-6000 Luzern 7
Schweiz
info@musinfo.ch
www.musinfo.ch
CHF: 52.70