All individuals:

A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Y
Z

 

Bärtschi Werner

(01. 01. 1950)

Bärtschi Werner
Bärtschi Werner
Zum Komet
CH-8200 Schaffhausen (SH)
Schweiz

Tel: +41 (0)52 620 46 46
Fax: +41 (0)52 620 46 47

wernerbaertschi.ch

 

Genre: Classical Music
Professional activity: Composers, Interpreters
Biography
* 01. 01. 1950 Zürich.

Der 1950 in Zürich geborene Musiker spielt Werke von der Spätrenaissance bis in die Gegenwart. Er hat bedeutende Uraufführungen (unter anderem von Cage, Klaus Huber, Killmayer, Riley, Schnebel und Vogel) gespielt. Schwerpunkte seines Repertoires liegen bei Bach, Mozart, Beethoven, Chopin und Liszt, doch engagiert er sich auch für Aussenseiter wie Carl Philipp Emanuel Bach, Carl Nielsen, Erik Satie, Charles Ives und Giacinto Scelsi. Konzerte auf allen Kontinenten, an Festivals wie Gstaad, Lucerne, Zürich, La Roque d‘Anthéron, Antalya und Salzburg, Rundfunkaufnahmen, Fernseh- und Kinofilmauftritte sowie zahlreiche CDs (mit einem „Grand Prix du disque“ der Académie de disque française) zeugen von seiner erfolgreichen pianistischen Aktivität. 1980 gründete er in Zürich die Konzertreihe ?"Rezital?" und ist künstlerischer Leiter des Musikkollegiums Zürcher Oberland und der Schaffhauser Meisterkonzerte. Er hat immer wieder ausgewählte Studenten unterrichtet und ist Initiator und Leiter der Schaffhauser Meisterkurse.

Bärtschi schrieb mehr als vierzig Kompositionen verschiedenster Gattungen. Nach frühen Einflüssen von Cage und Schnebel, später von Scelsi und Wilhelm Killmayer befreite er sich in sehr persönlichen Experimenten aus den Traditionen der Avantgarde und liess zunehmend seine Erfahrungen als Interpret alter und neuer Musik einfliessen. Seine unmittelbar fassliche Musik klingt ganz eigenständig und erinnert kaum an die gewohnte Sprache zeitgenössischer Musik. Werner Bärtschi schöpft seine kreativen Interpretationen nicht zuletzt auch aus seinem kompositorischen Verständnis für Musik. Wer so wie er den Meistern der Vergangenheit als Kollege über die Schulter blicken kann, sieht tiefer in die reiche Vielschichtigkeit ihrer Werke hinein. Und Bärtschis Talent zur Kommunikation befähigt ihn, diese Einsichten überzeugend umzusetzen. Die Musik vergangener Epochen erklingt unter seinen Händen wie neu. ‚Da sind Kopf, Herz und Hand auf künstlerischer Hochebene aufs Glücklichste beisammen‘, urteilt die Presse.


Source of the biography: wernerbaertschi.ch

Work list

Dieter Schnebel: Réactions II (1972)

Instrumentation: for eight speaking voices, audience and live electronic

A compositional realisation of a concept by Dieter Schnebel.

Duration: 35' 00"
Jecklin & Co.
Abteilung Noten & Musikbücher - Orchester- & Bühnenvertrieb
Rämistr. 30
CH-8024 Zürich
Tel. +41 (0)44 253 77 77
Fax +41 (0)44 253 76 67
musikalien@jecklin.ch
www.jecklin.com
Flötenkonzert (1974)

Instrumentation: for flute, electronic tape and female choir

A work in four movements parodying the traditional concert form with critical cultural aims. The choir part is very short and can be performed by an ad hoc ensemble after a short rehearsal. The electronic tape can, as a result of the score, be self-recorded or delivered on request.

Duration: 12' 00"
Jecklin & Co.
Abteilung Noten & Musikbücher - Orchester- & Bühnenvertrieb
Rämistr. 30
CH-8024 Zürich
Tel. +41 (0)44 253 77 77
Fax +41 (0)44 253 76 67
musikalien@jecklin.ch
www.jecklin.com
Beitrag für eine Kanone (1975/1981)

Instrumentation: for a cannon or any other banging instrument

A contribution in the sense of a sound environment.

Duration: 45' 00"
Jecklin & Co.
Abteilung Noten & Musikbücher - Orchester- & Bühnenvertrieb
Rämistr. 30
CH-8024 Zürich
Tel. +41 (0)44 253 77 77
Fax +41 (0)44 253 76 67
musikalien@jecklin.ch
www.jecklin.com
Melodie und Begleitung (1977)

Instrumentation: for piano

A complicated, difficult piece. A sostenuto pedal is necessary.

Duration: 2' 00"
Jecklin & Co.
Abteilung Noten & Musikbücher - Orchester- & Bühnenvertrieb
Rämistr. 30
CH-8024 Zürich
Tel. +41 (0)44 253 77 77
Fax +41 (0)44 253 76 67
musikalien@jecklin.ch
www.jecklin.com
La danse (1979)

Instrumentation: for piano

This piece was written for a dance performance and is suitable for didactical purposes.

Duration: 6' 00"
Jecklin & Co.
Abteilung Noten & Musikbücher - Orchester- & Bühnenvertrieb
Rämistr. 30
CH-8024 Zürich
Tel. +41 (0)44 253 77 77
Fax +41 (0)44 253 76 67
musikalien@jecklin.ch
www.jecklin.com
Gioacchino Rossini: Ouverture zur Oper "Der Barbier von Sevilla" (1982)
Concert transcription

Instrumentation: for piano

Duration: 7' 00"
Jecklin & Co.
Abteilung Noten & Musikbücher - Orchester- & Bühnenvertrieb
Rämistr. 30
CH-8024 Zürich
Tel. +41 (0)44 253 77 77
Fax +41 (0)44 253 76 67
musikalien@jecklin.ch
www.jecklin.com
50 Noten für Walter Ochsenbein (1983)

Instrumentation: for violin

Duration: 1' 30"
Jecklin & Co.
Abteilung Noten & Musikbücher - Orchester- & Bühnenvertrieb
Rämistr. 30
CH-8024 Zürich
Tel. +41 (0)44 253 77 77
Fax +41 (0)44 253 76 67
musikalien@jecklin.ch
www.jecklin.com
In Trauer und Prunk (In Sorrow and Splendour) (1984)

Instrumentation: for piano

Experimental playing techniques and a more traditional pianistic style are integrated here to produce a fantastical work, pregnant with emotion.

Duration: 13' 00"
Jecklin & Co.
Abteilung Noten & Musikbücher - Orchester- & Bühnenvertrieb
Rämistr. 30
CH-8024 Zürich
Tel. +41 (0)44 253 77 77
Fax +41 (0)44 253 76 67
musikalien@jecklin.ch
www.jecklin.com
Die Felswand (1985/1990)
Musicalisation of a poem by Conrad Ferdinand Meyer

Instrumentation: for soprano and piano

Texts: Conrad Ferdinand Meyer

An extended second version of the score from 1985.
Vocal range c#’ - a””.

Duration: 3' 00"
Jecklin & Co.
Abteilung Noten & Musikbücher - Orchester- & Bühnenvertrieb
Rämistr. 30
CH-8024 Zürich
Tel. +41 (0)44 253 77 77
Fax +41 (0)44 253 76 67
musikalien@jecklin.ch
www.jecklin.com
Die Felswand (1985-1990/1997)
Musicalisation of a poem by Conrad Ferdinand Meyer

Instrumentation: for soprano, flute, clarinet, violin, violoncello and piano

Texts: Conrad Ferdinand Meyer

New instrumentation 1997
Vocal range c#’ - a””


Duration: 3' 00"
Jecklin & Co.
Abteilung Noten & Musikbücher - Orchester- & Bühnenvertrieb
Rämistr. 30
CH-8024 Zürich
Tel. +41 (0)44 253 77 77
Fax +41 (0)44 253 76 67
musikalien@jecklin.ch
www.jecklin.com
Die Felswand (1985)
Musicalisation of a poem by Conrad Ferdinand Meyer

Instrumentation: for soprano, violin and cello

Texts: Conrad Ferdinand Meyer

Vocal range c#'-a'''.

Duration: 3' 00"
Jecklin & Co.
Abteilung Noten & Musikbücher - Orchester- & Bühnenvertrieb
Rämistr. 30
CH-8024 Zürich
Tel. +41 (0)44 253 77 77
Fax +41 (0)44 253 76 67
musikalien@jecklin.ch
www.jecklin.com
Duet for Violin and Clarinet (1986-1987)

A demanding virtuoso piece.

Duration: 11' 00"
Jecklin & Co.
Abteilung Noten & Musikbücher - Orchester- & Bühnenvertrieb
Rämistr. 30
CH-8024 Zürich
Tel. +41 (0)44 253 77 77
Fax +41 (0)44 253 76 67
musikalien@jecklin.ch
www.jecklin.com
Ab nach Singapur! (1986-1987)

Instrumentation: for high soprano and piano

Texts: Alltags- Werbe- Mediensprache

A setting to music of a newspaper interview with a beauty queen. A daring feat. Vocal range eb' to f'''. The pianist has to recite two short sentences.

Duration: 3' 00"
Jecklin & Co.
Abteilung Noten & Musikbücher - Orchester- & Bühnenvertrieb
Rämistr. 30
CH-8024 Zürich
Tel. +41 (0)44 253 77 77
Fax +41 (0)44 253 76 67
musikalien@jecklin.ch
www.jecklin.com
Toccata a due (1987)

Instrumentation: for flute and piano

Demanding virtuosic instrumental piece. The piano part uses a prepared piano and experimental playing techniques.
Also published in the 'Festschrift für Peter Lukas Graf' of the Swiss Flute Association.
Distribution: Edition Schott.

Duration: 11' 00"
Jecklin & Co.
Abteilung Noten & Musikbücher - Orchester- & Bühnenvertrieb
Rämistr. 30
CH-8024 Zürich
Tel. +41 (0)44 253 77 77
Fax +41 (0)44 253 76 67
musikalien@jecklin.ch
www.jecklin.com
Armseligkeit (1987)

Instrumentation: for harmonium and organ

Duration: 10' 00"
Jecklin & Co.
Abteilung Noten & Musikbücher - Orchester- & Bühnenvertrieb
Rämistr. 30
CH-8024 Zürich
Tel. +41 (0)44 253 77 77
Fax +41 (0)44 253 76 67
musikalien@jecklin.ch
www.jecklin.com
Frühmorgens am Daubensee (At Dawn, at the Lake of Dauben) (1986-1988)
Sound image

Instrumentation: for piano

Arthur Spirk produced a 'slide vision' with images of the mountain landscape around lake Dauben as an accompaniment to this piano piece. Three slide projectors simultaneously present the images during the piano performance.
CD at ECM. Film version for 3 Sat.

Duration: 7' 00"
Jecklin & Co.
Abteilung Noten & Musikbücher - Orchester- & Bühnenvertrieb
Rämistr. 30
CH-8024 Zürich
Tel. +41 (0)44 253 77 77
Fax +41 (0)44 253 76 67
musikalien@jecklin.ch
www.jecklin.com
Partitur (zu einem Teamwork) (1988)

Instrumentation: for percussion and strings and soloist ad libitum

Scored for a percussionist and string ensemble (min.5.4.3.3.1). A soloist (or group of soloists) should play a prepared or improvised part, in this case the performance goes under the title of “Teamwork für ....., Streicher und Schlagzeug” (Teamwork for….strings and percussion). A performance without soloist(s) is also possible, then the score is to be in the programme as “Partitur für Schlagzeug und Streicher” (Scored for percussion and strings).

Duration: 17' 00"
Jecklin & Co.
Abteilung Noten & Musikbücher - Orchester- & Bühnenvertrieb
Rämistr. 30
CH-8024 Zürich
Tel. +41 (0)44 253 77 77
Fax +41 (0)44 253 76 67
musikalien@jecklin.ch
www.jecklin.com
Die Majestät der Alpen (The Majesty of the Alpes) (1988-1989)

Instrumentation: for large orchestra (4(3+4 picc).3(2+3c.a).4(1cl in Eb.4bcl).3(3cbn)/4.4 (4low trp).3.1/4perc/hp.pf/str(min.12,10,8,6,4))

Duration: 16' 00"
Jecklin & Co.
Abteilung Noten & Musikbücher - Orchester- & Bühnenvertrieb
Rämistr. 30
CH-8024 Zürich
Tel. +41 (0)44 253 77 77
Fax +41 (0)44 253 76 67
musikalien@jecklin.ch
www.jecklin.com
Etude-Impromptu (1990)

Instrumentation: for piano

Etude for the repetition technique.

Duration: 5' 00"
Jecklin & Co.
Abteilung Noten & Musikbücher - Orchester- & Bühnenvertrieb
Rämistr. 30
CH-8024 Zürich
Tel. +41 (0)44 253 77 77
Fax +41 (0)44 253 76 67
musikalien@jecklin.ch
www.jecklin.com
Sammelsurium (Motley Collection) (1991)

Instrumentation: for piano

In reference to Mozart's musical language and composing technique.

Duration: 6' 00"
Jecklin & Co.
Abteilung Noten & Musikbücher - Orchester- & Bühnenvertrieb
Rämistr. 30
CH-8024 Zürich
Tel. +41 (0)44 253 77 77
Fax +41 (0)44 253 76 67
musikalien@jecklin.ch
www.jecklin.com
Concerto in One Movement (1991-1992)

Instrumentation: for piano and orchestra (2.2.2.2/2.2.2.0/2perc/str)

An amateur orchestra can perform the orchestral part.

Duration: 13' 00"
Jecklin & Co.
Abteilung Noten & Musikbücher - Orchester- & Bühnenvertrieb
Rämistr. 30
CH-8024 Zürich
Tel. +41 (0)44 253 77 77
Fax +41 (0)44 253 76 67
musikalien@jecklin.ch
www.jecklin.com
Fliessend, mit Eleganz (1994)

Instrumentation: for transverse flute solo

Duration: 1' 00"-2' 00"
Jecklin & Co.
Abteilung Noten & Musikbücher - Orchester- & Bühnenvertrieb
Rämistr. 30
CH-8024 Zürich
Tel. +41 (0)44 253 77 77
Fax +41 (0)44 253 76 67
musikalien@jecklin.ch
www.jecklin.com
Verlust und Heimkehr (1995)

Instrumentation: for choir and orchestra (4(1+2pic).2.3.sx(atbar).0.1/1.2.2cn.2.0/3perc.2hp/str)

Texts: Paul Celan, Jean Paul

Text by Paul Celan and Jean Paul.

Duration: 22' 00"
Jecklin & Co.
Abteilung Noten & Musikbücher - Orchester- & Bühnenvertrieb
Rämistr. 30
CH-8024 Zürich
Tel. +41 (0)44 253 77 77
Fax +41 (0)44 253 76 67
musikalien@jecklin.ch
www.jecklin.com
Gabriel Fauré: Romance sans paroles (1996)
Adaptation

Instrumentation: for violoncello and piano

Duration: 3' 00"
Jecklin & Co.
Abteilung Noten & Musikbücher - Orchester- & Bühnenvertrieb
Rämistr. 30
CH-8024 Zürich
Tel. +41 (0)44 253 77 77
Fax +41 (0)44 253 76 67
musikalien@jecklin.ch
www.jecklin.com
Wiederkehrende Signale (1996)

Instrumentation: for piano and string quartet

Piano signals to an increasingly dense string music.

Duration: 4' 00"
Jecklin & Co.
Abteilung Noten & Musikbücher - Orchester- & Bühnenvertrieb
Rämistr. 30
CH-8024 Zürich
Tel. +41 (0)44 253 77 77
Fax +41 (0)44 253 76 67
musikalien@jecklin.ch
www.jecklin.com
Federkopf (1996)
Rhapsodic scherzo

Instrumentation: for orchestra (1(pic).1.1.1/1.1.1.1/2perc/6.5.4.3.2)

Programme music based on a story by Nathaniel Hawthorne. Solo percussion parts.

Duration: 14' 00"
Jecklin & Co.
Abteilung Noten & Musikbücher - Orchester- & Bühnenvertrieb
Rämistr. 30
CH-8024 Zürich
Tel. +41 (0)44 253 77 77
Fax +41 (0)44 253 76 67
musikalien@jecklin.ch
www.jecklin.com
Othmar Schoeck: Consolation (1994-1997)
Adaptation

Instrumentation: for string sextet (or string orchestra)

Duration: 5' 00"
Jecklin & Co.
Abteilung Noten & Musikbücher - Orchester- & Bühnenvertrieb
Rämistr. 30
CH-8024 Zürich
Tel. +41 (0)44 253 77 77
Fax +41 (0)44 253 76 67
musikalien@jecklin.ch
www.jecklin.com
Federkopf II (1997)
The story of a scarecrow

Instrumentation: for orchestra (1(pic).1.1.1/1.1.1.1/2perc/6.5.4.3.2) and female narrator

Second version of the rhapsodic scherzo bearing the same name for orchestra, with the addition of a text. This version was written specially for a family concert. The percussion soloist is dressed up (larger than life with a full mask) and the narrator performs the role of a witch. The score remains unchanged.

Duration: 19' 00"
Manuscript
Stapfen (1997)

Instrumentation: for voice, flute, clarinet, violin, violoncello and piano

Texts: Conrad Ferdinand Meyer

Vocal range: c'-a'' (ossia g'').

Duration: 7' 00"
Jecklin & Co.
Abteilung Noten & Musikbücher - Orchester- & Bühnenvertrieb
Rämistr. 30
CH-8024 Zürich
Tel. +41 (0)44 253 77 77
Fax +41 (0)44 253 76 67
musikalien@jecklin.ch
www.jecklin.com
Stapfen (1997/2008)

Instrumentation: for voice and piano

Texts: Conrad Ferdinand Meyer

Duration: 7' 00"
Manuscript
Vergeblichkeit (1997)
Quintet

Instrumentation: for alto flute, viola, harp, percussion and piano

Nine upbeat gestures to accentuated long resonating chords whose duration is each time doubled. Exponential elongation turns an unerring signal into an erring search. The goal is lost towards the end: futility.

Duration: 15' 00"
Manuscript
und siehe... (1998)

Instrumentation: for three choirs, strings (3.3.3.2.1) and glass harmonica

Monophonic children's choir, monophonic female choir, monophonic male choir.
Leer sind meine Hände: So halte ich den Spaten.
Auf einem Ochsen reitend gehe ich zu Fuss.
Ueber den Fluss! - und siehe, da ist es nicht das Wasser, sondern die Brücke, die fliesst.

Duration: 17' 00"
Jecklin & Co.
Abteilung Noten & Musikbücher - Orchester- & Bühnenvertrieb
Rämistr. 30
CH-8024 Zürich
Tel. +41 (0)44 253 77 77
Fax +41 (0)44 253 76 67
musikalien@jecklin.ch
www.jecklin.com
Rotondo (1999-1999)
Ein musikalisches Patchwork oder die Kunst des Fügens

Instrumentation: for nonet (oboe, bassoon, trumpet, trombone, viola, double-bass, accordion, piano and percussion)

A collaboration between members of the 'Komponistensekretariats Zürich' (Werner Bärtschi, Ulrich Gasser, Max Eugen Keller, Martin Sigrist und Peter Wettstein): The score is sent back and forth between the five composers, each fills in a 50-second section before sending it on to the next.

Duration: 50' 00"

SME/EMS
Postfach 7851
CH-6000 Luzern 7
Schweiz
info@musinfo.ch
www.musinfo.ch
CHF: 100.40
Othmar Schoeck: Toccata (1998-1999)
Adaptation

Instrumentation: for string sextet (or string orchestra)

Duration: 3' 00"
Jecklin & Co.
Abteilung Noten & Musikbücher - Orchester- & Bühnenvertrieb
Rämistr. 30
CH-8024 Zürich
Tel. +41 (0)44 253 77 77
Fax +41 (0)44 253 76 67
musikalien@jecklin.ch
www.jecklin.com
Die Bleistiftzeichnung - Ein Ritual (1999)
A ritual

Instrumentation: for speaking voice, oboe, violin, viola violoncello and four voices

Texts: Werner Bärtschi

A short opera with self-written text, there is no scenery and only simple lighting is required. Central to the whole is the recited text and the string accompanied oboe solo. The speaking voices can be played back.

Duration: 5' 00"
Manuscript
Three lines (2000)

Instrumentation: for piano

A composition in cooperation with Werner Bärtschi and Martin Sigrist. A homage to J.S. Bach. Three very different strata combine to form surprising sounds.

Duration: 4' 00"

SME/EMS
Postfach 7851
CH-6000 Luzern 7
Schweiz
info@musinfo.ch
www.musinfo.ch
CHF: 14.00
Gerade und Kurven (2000)
A study of J.S. Bach

Instrumentation: for piano

Duration: 4' 00"
Manuscript
Ein guter Braten (2001)

Instrumentation: for male voice and piano

Texts: Wilhelm Busch

Duration: 10' 00"
Manuscript
HAJC (2001)
Heresy in 16 steps

Instrumentation: for piano

Duration: 9' 00"
Manuscript
Bogensang (2001)

Instrumentation: for piano and MIDI keyboard with electrionics (2 players)

Duration: 11' 00"
Manuscript
Killmayer-Variation (2002)

Instrumentation: for piano

Duration: 1' 00"
Manuscript
Pavane (2002)

Instrumentation: for 4-handed piano

Duration: 5' 00"
Manuscript
pong-ping (2002)

Instrumentation: for 2 keyboards, sampler and laptop

Duration: 5' 00"
Manuscript
Endeka (2003)

Instrumentation: for piano quintet

Duration: 2' 00"
Manuscript
Sehr zart vorzutragen (2003)

Instrumentation: for piano and string quartet

Duration: 8' 00"
Manuscript
17. Dezember 2003 - B (2003)

Instrumentation: for guitar and piano

Duration: 45' 00"
Manuscript
Gewisse Verbindung (2003)

Instrumentation: for voice and piano

Texts: Karin Kiwus

Duration: 4' 00"
Manuscript
Capriccio (2004)

Instrumentation: for piano and string quartet

Duration: 6' 00"
Manuscript
2 Fanfaren (2004)

Instrumentation: for trombone solo

Duration: 1' 00"
Manuscript
Initial (2005)

Instrumentation: for violn, violoncello and piano

Duration: 6' 00"
Manuscript
Zarn (2005)

Instrumentation: for violn, violoncello and piano

Duration: 4' 00"
Manuscript
This must be the wood, where things have no names (2008)

Instrumentation: for voice, alto flute, clarinet, violine, violoncello and piano

Texts: Lewis Caroll

Duration: 9' 00"
Manuscript
Nachtbogen (2009)

Instrumentation: for violoncello and piano

Duration: 6' 00"
Manuscript
Es sind die Schnecken, die den Weg am besten kennen (2009)

Instrumentation: for piano quintet (2vn, va, vc, pf)

Duration: 7' 00"
Manuscript
Pensando (2011)

Instrumentation: for piano solo

Duration: 6' 00"
Manuscript
Varianten (2011)

Instrumentation: for piano solo

Duration: 4' 00"
Manuscript
Entrée des éphémères (2012)

Instrumentation: for chamber ensemble (fl.cl/xyl/2pf/2vn.va.vc.db)

Duration: 2' 00"
Manuscript
Voie de voiture (2012)

Instrumentation: for chamber ensemble (fl.cl/glass harmonica.xyl/2pf/2vn.va.vc.db)

Duration: 5' 00"
Manuscript
Discography
Marcela Pavia - Max E. Keller (NEOS, 2011)
Interpreters:
Bärtschi, Werner
Works:
Keller, Max E.: tenuto, battuto, fulminante (2001)
Keller, Max E.: Selbstgespräche (2006)
Keller, Max E.: Cinque (2008)
Keller, Max E.: Trio fluido (2009)
With more works of: Marcela Pavia
Rotondo oder "die Kunst des Fügens" (stv/asm Nr. 16, 2002)
Works:
Bärtschi, Werner: Rotondo (1999-1999)
Info: www.fonoteca.ch
Basel Sinfonietta (Grammont Porträt Nr. 66, 2001)
Interpreters:
Wyttenbach, Jürg
Works:
Bärtschi, Werner: Die Majestät der Alpen (1988-1989)
Kessler, Thomas: Aufbruch (1989-1990)
With more works of: Igor Strawinsky, Witold Lutoslawski
Info: www.fonoteca.ch
Kreuzende Wege - Komponistensekretariat Zürich (Grammont Porträt Nr. CTS-M 54, 1997)
Interpreters:
Griffiths, Howard
Works:
Gasser, Ulrich: Pasticcio (1995)
Keller, Max E.: Pentalog (1995-1996)
Wettstein, Peter: Ritornelli (1995)
Sigrist, Martin: INCROCIANDO (1995-1996)
Bärtschi, Werner: Federkopf (1996)
Info: www.fonoteca.ch
Pierre Mariétan (Grammont Porträt Nr. 31-2, 1992)
Interpreters:
Bärtschi, Werner
Wyttenbach, Jürg
Works:
Mariétan, Pierre: IMAGES DU TEMPS (1964-1974)
Mariétan, Pierre: QUIET AND STRONG (1985)
With more works of: Pierre Mariétan
Info: www.fonoteca.ch
Bibliography
Meyer, Thomas: "Musik so aufladen, dass sie explodiert". Der Pianist, Komponist und Konzertveranstalter Werner Bärtschi, in: Dissonanz 96 (2006) [Internet]
Kreuzende Wege (Orchesterwerke von Werner Bärtschi, Ulrich Gasser, Max E. Keller, Martin Sigrist und Peter Wettstein), in: Katalog zum Projekt "Kreuzende Wege" des Komponistensekretariats Zürich 1996


Last updated: 2021-09-07 15:41:27