an und für... (1995-1998)
5 piano pieces
Duration: 8' 00"
Manuscript
8 kleine Szenen (8 small scenes) (1996)
Instrumentation: for 2 pianos
One piano part is fully notated, the other has instructions for improvisation.
Duration: 24' 00"
Certosa Verlag
Ankunft-Abkunft (1997)
Instrumentation: for viola solo
Duration: 11' 00"
Certosa Verlag
5 Lieder (1997)
Instrumentation: for soprano and piano
Texts: Ilse Aichinger, Paul Celan
Duration: 6' 00"
Certosa Verlag
Was näht an dieser Stimme (1998)
Instrumentation: for soprano, mezzo-soprano and piano
Texts: Paul Celan
Duration: 8' 00"
Manuscript
Mutterstimme Innen - Aussen (1999)
Instrumentation: for soprano, flute, violoncello and tape recorder
Texts: Shintoku, Paul Celan, Nelly Sachs
Duration: 22' 00"
Manuscript
Prolet-Haru (2001)
Instrumentation: for voice, clarinet, cello, double bass, accordion, piano and percussion
Texts: Urs Peter Schneider
Duration: 4' 00"
Certosa Verlag
Flux (2002)
Instrumentation: for flute solo
Duration: 5' 00"
Manuscript
7 Studien (7 studies) (2004)
Instrumentation: for small orchestra (e.g. 19 instruments) and 2 pianos
Texts: Prediger und Laotse
The piece is partly notated, for the most part, however, it is written as a concept piece. The pianists should have experience with improvisation.
Duration: variabel
Certosa Verlag
ein mozärtlicher Auftakt zum 2007 (2006)
Instrumentation: for violin and piano
Duration: 6' 00"-7' 00"
Certosa Verlag
"Ich muss die schwarzen Worte der Schwäne aufschreiben" (2008)
Concept piece
Instrumentation: for mixed choir
Texts: Meret Oppenheim
Requires improvisational engagement by the choir.
Duration: 8' 00"
Manuscript
9 Lieder (2014)
auf Gedichte von Martin Merz aus "Zwischenland"Instrumentation: for soprano and piano
Texts: Martin Merz
SME/EMS
Klaviertrio II (2018-2019)
Ten new ScenesInstrumentation: for violin, cello and piano
1. Waldesweben/Woodwebs
2. Kleine Explosionen/Little Explosions
3. Wild/Wild Deer
4. Vorahnung/Presentiment
5. Schwere Bürde/Heavy Burden
6. Windhauch in den Blättern/Gentle Breeze in the Leaves 7. Aufbruch/Awakening
8. Vogelkreisen/Bird Circles
9. Energiespiel/Energy Game
10- Nachklang/Resonance
SME/EMS
Lauschen und Rauschen (2018-2019)
Einstimmung und Coda zum Klaviertrio IIInstrumentation: for violin, cello and piano
um die instrumentierten Waldscenen (Neun Klavierstücke) von Robert Schumann, op 82 (1848/49) ergänzt mit einerum die instrumentierten Waldscenen (Neun Klavierstücke) von Robert Schumann, op 82 (1848/49) ergänzt mit einer Einstimmung und einer Coda mit Publikumsbeteiligung
SME/EMS
Waldszenen (R. Schumann) (2018-2019)
Arr. Katharina WeberInstrumentation: for violin, cello and piano
SME/EMS
Brian Agro: A Hole in the Ice
Grazyna Bacewicz: Klaviersonate Nr. 2
Alban Berg: Klaviersonate, op. 1
Hanns Eisler: 2 Ouvertures for 2 Pianos
György Kurtág: Játékok
György Kurtág: Hommage à R. Sch.
Albéric Magnard: Suite dans le style ancien, op. 2
Olivier Messiaen: Quatuor pour la fin du temps
Giacinto Scelsi: 5 Incantesimi
Arnold Schönberg: Pierrot lunaire
Bernd Alois Zimmermann: Dialoge
Bernd Alois Zimmermann: Présence für Klaviertrio
Bernd Alois Zimmermann: Perspektiven für 2 Klaviere
Woven Time, Soloimprovisationen (Intakt CD Nr. 157, 2009)
Interpreters:
Weber, Katharina "10 WIM-Pern". Sampler der WIM Bern (Unit Records Nr. UTR CD 4047, 1992)
Interpreters:
Weber, KatharinaWith more works of: 24312.011
Weber, Katharina: György Kurtag: Jatekok and Bach Transcriptions (Booklet-Text), in: CD ECM 1619, ECM, München 1997
Weber, Katharina: Analytisches (1. Satz des 1.Streichquartetts) und Persönliches zu György Kurtag, in: Dissonanz 56 (1998)