- Attends primary school, secondary school and the teacher's seminar in Lucerne
1991 - Graduates with a theory and piano diploma from the SMPV under Peter Mital - trains further under the tutelage of Eva Serman
Since 1990 - Experiments with electronic tapes (cutting, looping etc.)
1992 - Spends an extended period in Madrid - Performs and makes the video sound tracks for Carmen G. Bartolome
1993 - Introduction and further training in recording and audio engineering
1993 until 19977 - Accompanied studies in computer music and composition at the electronic studios of the Basel Academy of Music with Thomas Kessler
1995 - Development of her own music studio in Lucerne
1997 until 2001 - Board member of the 'FrauenMusikForum', Switzerland, responsible for new media and homepage
Since 1986 - Teaches at the music schools of Kriens and Meggen
Since 1993 - Receives numerous commissions for works from the whole of Switzerland for experimental videos, theatre and room installations - cutting and sound processing for voice and sounds etc.
- Live mixing and recording of concerts and subsequent processing of the material to CDs - Audio engineer and director of electronic pieces
Since 1994 - Performs her own compositions based on processed analogue noises and tones (including in 1997 at the International 'FrauenMusikFestwochen' in Lucerne and in 1998 the 'Festival Musica Scienza' in Rome)
- Performs concerts with improvised and composed music using a sampler, synthesizer & effects in various duos and trios including together with Ernst Thoma, Thomas K.J. Mejer, Beat Unternährer, Bobby Burri, Fredy Studer, Cristin Wildbolz etc.
1998 - Birth of daughter Wilma
2001 - Sponsored financial contribution offered by the Swiss Association of Musicians
2003 - Composer portrait 'Forum Neue Musik Zürich'
2003 - Commission for a composition from Pro Helvetia for Gallerie57/34.6Km
2003 - Carte blanche commission for composition from Pro Helvetia
2004 - Financial support from the city of Lucerne for composed music
2005 and 2007 - Residential stipend at the Chicago atelier
2008 - Composer's portrait of IGNM Basel
2008 Residence at Züricher Hochschule der Künste (Institute for Computer Music and Sound Technology)
Liste des oeuvres
Schnitt 1 (1993)
Tonbandkomposition
Verschnitt mit und von dem Stück "Porque te vas".
Durée: 2' 00" Manuscrit
Schnitt 2-5 (1993)
Tonbandkomposition
3 kleine Kompositionen aus Saxophontönen und Geräuschen.
Durée: 3' 00" Manuscrit
Schafshaut (1993)
Instrumentation: für Klavier
Musik für einen Film von Carmen G. Bartolome, Madrid. Improvisation mit Konzept auf dem Klavier.
Manuscrit
Pillen (1993)
Videovertonung
Musik für ein Video von Claudia di Gallo, Zürich. Verschiedene Synthesizerklänge.
Manuscrit
Schwelle (1994)
Tonbandkomposition
Komposition aus Ameisengeräuschen. Auseinandersetzung mit Mikro und Makro. Quadrophonisches Achtspurband.
Durée: 7' 50" Manuscrit
Cha-Chac (1994)
Videovertonung
Musik für ein Video von Bettina Grossenbacher, Basel. Die Musik besteht aus eigenen Aufnahmen von Geräuschen.
Manuscrit
Dreck (1994)
Theatermusik
Vertonung für das Theaterstück "Dreck" in der Regie von Klaus Donau. Mit eigenen Aufnahmen von Geräuschen, zu einem zerstörerischen Grossgeräusch verarbeitet.
Manuscrit
Lex Blick (1994)
Videovertonung
Geräusche für das politische Dokumentarvideo "Lex Blick" von Röbi Müller, Luzern.
Manuscrit
Kuhfell (1995)
Tonbandkomposition
Komposition aus Geräuschen von einem Kuhfell und einem Synthesizerklang.
Durée: 10' 20" Manuscrit
Dune (1995)
Installation
Instrumentation: für vier Lautsprecher und eine Sängerin
Komposition für einen farbigen Stein (Rebecca Fässler, Berlin). Installation für vier Lautsprecher, Sängerin und ein Dia des Steines. Quadrophonisch.
Durée: 9' 30" Manuscrit
The 11 min. flight (1995)
Rauminstallation
Komposition mit einem Flugzeuggeräusch. Stereo.
Durée: 11' 00" Manuscrit
Skin Over (1995)
Videovertonung
Musik für ein Video von Bettina Grossenbacher, Basel.Grillengeräusche zu einem Geräuschboden verarbeitet.
Manuscrit
Schwelle - Teil 2 (1996)
Tonbandkomposition und Installation
Fortsetzung der Komposition "Schwelle". Im Raum sind Lautsprecher auf die vier Wände verteilt. Ein Flugzeug und viele Ameisen kreisen in der Luft. Quadrophonisches Achtspurband.
Durée: 12' 10" Manuscrit
Sprungbrett (1996)
Tonbandkomposition
Aufnahme und Komposition für eine Installation von Claudia Di Gallo, Zürich.
Manuscrit
"Und vergesse an guten Tagen, dass wir kopfüber ins Leere hängen" (1996)
Videovertonung
Komposition mit Geräuschen für das Video von Edith Flückiger, Luzern.
Manuscrit
Rounding (1997)
Rauminstallation
Instrumentation: für Raum- und Live-Elektronik
Quadrophonisches Achtspurband.
Durée: 9' 20" Manuscrit
"Ich suche keinen Ort" (1997)
Elektronische Komposition
Geräuschkomposition mit Herztönen von Hildegard Spielhofer Luzern/Basel.
Manuscrit
Habsburg (1997)
Elektronische Komposition
Komposition für die Mauerinstallation auf Schloss Habsburg (Aaurau).
Manuscrit
Ohne Titel (1997)
Elektronische Komposition
Geräuschteppich für Videoinstallation von Edith Flückiger, Luzern.
Manuscrit
Pixel VI (1998)
Tonbandkomposition
Tonbandkomposition in Stereo für 3 samples.
Durée: 2' 47" Manuscrit
Changeling (1999)
Theatermusik
Live-Sampling und Elektronik. Theatermusik für eine Produktion der Gruppe "Zusammenstoss".