Martin Neukom studied musicology, mathematics and psychology at the University of Zurich, music theory at Zurich School of Music and choir leading at the cantor school in Zurich. He works as a composer and teacher of music theory and is occupied with sound synthesis and computer aided composition. Neukom was commissioned by the �Hochschule Musik und Theater Zürich� to write the book �Signale, Systeme und Klangsynthese - Grundlagen der Computermusik� (Signals, Systems and Sound Synthesis - Fundamentals of Computer Music) which was accepted by the University of Zurich as a dissertation. He heads the Computer Music Department of the Institute for Computer Music and Sound Technology (ICST).
Liste des oeuvres
Studie 1.1 (1990)
Synthetisches Bandstück
Durée: 1' 50" Manuscrit
Studie 1.2 (1990)
Synthetisches Bandstück
Durée: 2' 00" Manuscrit
Studie 1.3 (1990)
Synthetisches Bandstück
Durée: 2' 15" Manuscrit
Studie 1.4 (1990)
Synthetisches Bandstück
Durée: 1' 24" Manuscrit
Studie 1.5 (1990)
Synthetisches Bandstück
Durée: 1' 40" Manuscrit
Studie 1.6 (1991)
Synthetisches Bandstück
Durée: 2' 16" Manuscrit
Studie 2 (1991)
Synthetisches Bandstück
Durée: 5' 49" Manuscrit
Studie 3.1 (1991)
Synthetisches Bandstück
Durée: 3' 04" Manuscrit
Studie 3.2 (1991)
Synthetisches Bandstück
Durée: 2' 14" Manuscrit
Studie 3.3 (1991)
Synthetisches Bandstück
Durée: 2' 17" Manuscrit
Studie 4 (1992)
Synthetisches Bandstück
Durée: 6' 30" Manuscrit
Studie 5.1 (1992)
Synthetisches Bandstück
Durée: 3' 04" Manuscrit
Studie 5.2 (1992)
Synthetisches Bandstück
Durée: 3' 14" Manuscrit
Studie 5.3 (1992)
Synthetisches Bandstück
Durée: 6' 08" Manuscrit
Studie 5.4 (1993)
Synthetisches Bandstück
Durée: 5' 16" Manuscrit
Studie 5.5 (1993)
Synthetisches Bandstück
Durée: 4' 00" Manuscrit
Studie 6 (1992)
Synthetisches Bandstück
Durée: 8' 35" Manuscrit
Studie 7.1 (1993)
Synthetisches Bandstück
Durée: 16' 02" Manuscrit
Studie 7.2 (1995)
Synthetisches Bandstück
Durée: 5' 05" Manuscrit
Studie 7.3 (1996)
Synthetisches Bandstück
Durée: 10' 59" Manuscrit
Studie 8.1 (1994)
Musique Concrète
Durée: 8' 09" Manuscrit
Studie 8.2 (1994)
Musique Concrète
Durée: 8' 55" Manuscrit
Studie 8.3 (1994)
Musique Concrète
Durée: 11' 09" Manuscrit
Studie 8.4 (1995)
Musique Concrète
Durée: 5' 50" Manuscrit
Studie 8.5 (1995)
Musique Concrète
Durée: 6' 58" Manuscrit
Studie 9.1 (1995)
Musique Concrète
Durée: 6' 24" Manuscrit
10.1 Musik aus "Der Kern und die Frucht" I (1996)
Instrumentation: für Tonband
Aus der Performance "Der Kern und die Frucht" von Maria Dundakova.
10.1 Musik aus "Der Kern und die Frucht" I
Durée: 10' 40" Manuscrit
10.2 Musik aus "Der Kern und die Frucht" II (1997)
Instrumentation: für Tonband
Aus der Performance "Der Kern und die Frucht" von Maria Dundakova.
Durée: 8' 05" Manuscrit
11.1 Musique Concrète (1996)
Durée: 10' 54" Manuscrit
12.1 Synthetisches Bandstück (1997)
Durée: 5' 15" Manuscrit
12.2 Synthetisches Bandstück (1997)
Durée: 2' 50" Manuscrit
13.1 Zuspielband zu "Widerspiel" (1998)
Zur Performance "Widerspiel" von Charlotte Hug.
Durée: 14' 30" Manuscrit
13.2 Musik aus "Widerspiel" (1998)
Instrumentation: für Tonband
Durée: 2' 50" Manuscrit
13.3 Klänge und Pausen zu "Lotterie" (1998)
Instrumentation: 3 CDs
Klang-Material der Performance "Lotterie" von Leo Bachmann, Charlotte Hug und Martin Neukom.
Durée: variabel Manuscrit
Lotterie 1, 2, 3 (1999)
Instrumentation: für Viola, Tuba und 3 CD-Player
Durée: 20' 00"-70' 00" Manuscrit
13.4 (2000)
Instrumentation: für Klavier, Tenorsaxophon und Tonband
Durée: 5' 10" Manuscrit
Studie 14.1 (1998)
Instrumentation: für computergeneriertes Band
Durée: 3' 08" Manuscrit
15. Sanctus (1999)
Instrumentation: für Orgel und Tonband
Teil der Gemeinschaftskomposition "Missa digitalis".
Junghae Lee: Kyrie (Tonband)
Philippe Kocher: Gloria (Orgel und Tonband)
Kit Powell: Credo (Orgel und Tonband)
Martin Neukom: Sanctus/Benedictus (Orgel und Tonband)
Michael Heisch: Agnus Dei (Orgel and Tonband)
Durée: 6' 00" Manuscrit
Studie 16.1 (2001)
Instrumentation: für Violine und Computer
Durée: 1' 50" Manuscrit
Studie 16.2 (2001)
Instrumentation: für Violine und Computer
Durée: 1' 50" Manuscrit
Studie 16.3 (2001)
Instrumentation: für Violine und Computer
Durée: 1' 20" Manuscrit
17. Zyklen (2001)
Installation am Fasnachts-Brunnen Basel
Durée: variabel Manuscrit
Studien 18.1-14 (2003-2005)
Synthetische Bandstücke
Dauer: Je 3 Minuten.
Durée: 42' 00" Manuscrit
Studie 19.4 (2009)
Instrumentation: für Klavier
Durée: 4' 30" Manuscrit
Discographie
See Siang Wong: Swiss Piano Project (Musiques Suisses Nr. MGB CTS-M 143, 2014)