Junghae Lee was born in Tokyo and returned to Korea with her family at the age of six. There she completed her school education and began her studies in composition at Seoul National University. She then continued her education in Vienna and Basel where she also trained as a harpsichordist. In the electronic studios at the 'Musikhochschule Basel' (Basel School of Music) Junghae Lee studied composition, focusing mainly on electronic music, at present she concentrates fully in this area. Her compositions consist of acusmatic electronic tape, live electronic and acoustical music. In addition to composing she works at different concerts as an interpreter for electronic music. In 2001 her composition 'Circulation' for electronic tape received a mention at the 'Priz Ton Bruynel' competition in Amsterdam. Her work has been performed at various festivals including the 'Tage für Live-Elektronische Musik Basel', the International Computer Music Conference, ISCM World Music Days and 'Synthese' etc. She has lived in Basel since 1991.
Liste des oeuvres
Yunmu 2 (Round Dance) (1992)
Instrumentation: für Gitarre und Live-Elektronik
Durée: 9' 00" Manuscrit
Yunmu 3 (Round Dance) (1993)
Instrumentation: für Tonband
Durée: 8' 33" Manuscrit
BUK (1996)
Instrumentation: für Schlagzeug solo
Durée: 9' 00" Manuscrit
SuNu (1997)
Instrumentation: für Tonband
Durée: 9' 04" Manuscrit
animation (1998)
Instrumentation: für Tonband
Durée: 5' 10" Manuscrit
Homo Ludens (1998)
Instrumentation: für Cembalo solo
Durée: 7' 00" Manuscrit
Kyrie-Umkehr (1999)
Instrumentation: für Tonband
Durée: 5' 30" Manuscrit
Der Gesang der Schildkröte (2000)
Instrumentation: für Alt, Klarinette und Akkordeon
Durée: 13' 00" Manuscrit
circulation (2000)
Instrumentation: für Tonband
Durée: 8' 50" Manuscrit
passus in visibili (2000)
Installation für Musik und Video mit Bettina Grossenbacher
Instrumentation: für Stereo Tonband mit zwei Video VHS
Durée: 9' 00" Manuscrit
Sae-Ya Sae-Ya (2000)
Instrumentation: für Stimme und Harfe
Durée: 2' 00" Manuscrit
Akustisches Selbstportrait (2001)
9 Audioclips für Kopfhörer
Instrumentation: für Tonband
Durée: variabel Manuscrit
cross_fade (2001)
Instrumentation: für 8-Kanal-Tonband mit Video Beta
Installation für Musik und Video mit Bettina Grossenbacher (Video).
Durée: 11' 00" Manuscrit
Song of the Cho-Yong (2002)
Instrumentation: für Stimme und Gitarre
Nach altkoreanischen Gedichten.
Durée: 7' 00" Manuscrit
mattinade (2002)
Instrumentation: für Streichorchester
Durée: 8' 30" Manuscrit
corona (2003)
Instrumentation: für Violine und Elektronik
Durée: 9' 00" Manuscrit
On the Beat (2003)
Instrumentation: für Tenorsaxophon, Gitarre und Elektronik
Durée: 12' 00" Manuscrit
Koika (2003)
Instrumentation: für Schlagzeug solo mit präparierter Stimme
Nach den Texten der altjapanischen Gedichtsammlung "Man-yo-Shu".
Durée: 15' 00" Manuscrit
Infiltration (2003)
Instrumentation: für Bassflöte, Violoncello und Schlagzeug
Durée: 11' 00" Manuscrit
nor (2004)
Instrumentation: für Alt und Ensemble (1,1, A-Sax,0,0 - 1,0,1,0 - Schlgz - 1,1,1,1)
Nach den altkoreanischen Gedichten "Jeong-Eup-Sa".
Durée: 12' 00" Manuscrit
Allegro senza respirare (2004)
Instrumentation: für Subkontra-Blockflöte und Live-Elektronik
Durée: 8' 00" Manuscrit
viv (2005)
Duo
Instrumentation: für Baritonsaxophon und Live-Elektronik (MAX/MSP, 8 Kanal)
Durée: 14' 00" Manuscrit
narabogi (trying to fly) (2005)
Instrumentation: für Schlagzeug und Streichorchester
Nach dem Koreanischen Volkslied "Sae-Ya, Sae-Ya".
Durée: 11' 30" Manuscrit
sonorletten (2006)
Instrumentation: für Klaviertrio (Klavier, Violine, Violoncello) mit zusätzlich Toypiano, präparierte Kindergeige, Kindercello und Elektronik (Stereo Zuspielband)
Durée: 18' 00" Manuscrit
infiltration 2 (2006)
Instrumentation: für Oktett (Klar in B, Fag, Hn, 2 V, Va, Vc, KB)
Durée: 12' 00" Manuscrit
x-passage (2006)
Instrumentation: für Blockflöte (Subbass in F, Alt, Sopranino, Lotusflöte), Cembalo (8'+8"+4'+Lz), Percussion und Elektronik (Stereo Tonband)
Durée: 10' 30" Manuscrit
IYON (passage) (2007)
Instrumentation: für 5-saitigen Kontrabass mit Verstärkung und Stereo Zuspielband
Durée: 11' 00" Manuscrit
Streichquintett (2007)
Instrumentation: für zwei Violinen, Viola, Violoncello und Kontrabass
Durée: 11' 00" Manuscrit
messa di voce - messa di spazio (2007)
Instrumentation: für Blockflöte (Bass in F), Viola da Gamba, Orgel
Durée: 12' 00" Manuscrit
pars pro toto – totum pro parte (2008)
Instrumentation: für 9 Instrumente (Fl (gr-Fl/Bassflöte), Klar (Kl in B/Bassklarinette), Tp, Pos, Schlgz, Vn, Va, Vc, KB)
Durée: 10' 00" Manuscrit
lunatico (2008)
Instrumentation: für Elektrische Gitarre solo
Durée: 10' 00" Manuscrit
eourum (2008)
Instrumentation: für Schlagzeug-Quartett
Durée: 8' 00" Manuscrit
thala (2009)
Instrumentation: für Sopransaxophon und Orgel
Durée: 9' 00" Manuscrit
Knopftanz (2009)
Instrumentation: für Akkordeon solo
Durée: 7' 00" Manuscrit
Dual Komplex (2009)
Instrumentation: für Flöte, Klarinette und Schlagzeug
Durée: 12' 00" Manuscrit
mora mori (2009-2010)
Vokalperformance
Instrumentation: für Stimme und Live-Elektronik
Sequenz 1 - Sequenz 2 - Sequenz 3
Durée: 25' 00" Manuscrit
duruduru (2010)
Instrumentation: für Stimme und Violoncello
Durée: 6' 00" Manuscrit
Sonora (2010)
Instrumentation: für Violine und Resonanz
Durée: 5' 00" Manuscrit
Sonorence (2010)
Trio
Instrumentation: für Flöte, Violoncello und Klavier
Durée: 11' 00" Manuscrit
Streichquartett (2010)
Durée: 6' 00" Manuscrit
yeo-um mix (2011)
Instrumentation: für Stimme, Flöte, Klarinette, 2 Violinen, Viola und Violoncello
Durée: 11' 00" Manuscrit
Improvisation sur les ondes chromatiques (2012)
Instrumentation: für Cembalo solo
Durée: 7' 00" Manuscrit
Thala II (2012)
Instrumentation: für Tonband
Durée: 8' 00" Manuscrit
Discographie
Saxophone Spaces (edition zeitklang Nr. ez-38040, 2008)